Saturday, February 5, 2011

07 : Fun! within 1 month I have been on holiday 3 places! Rezeki!

A few months ago, I've completd my study. Alhamdulillah..very relieved and thankful to our God. As usual if the semester break I will go somewhere. Untuk apa? untuk melepaskan tekanan belajar yang memenatkan...kali ni di mana??? hahahaha..
serius kali ni best giler..kerja round2 Malaysia je... dalam 1 bulan lebih ni aku dah ronda-ronda 4 tempat. Tambun,Perak! Batu Ferringhi,Penang! and relax on the beach!

di Tambun aku berkesempatan mengunjung Valley of the Tiger. Best giler dapat melihat dengan dekat harimau2 di sana. Walaupun terpaksa bayar lebih tapi kira berbaloi. Satu pengalaman baru bila depan mata dapat melihat harimau mengaum! mmg depan mata. Sekali die mengaum mmg kuat! Di sana aku berkesempatan melihat pelakon Waris Jari Hantu tapi malangnya xdapat bergambar dengannya gara2 harimau itu tidak berapa sihat. Tapi yang best aku diberi peluang untuk mendekati anak pelakon itu. hehehehe... teringin ke sana lagi.. 


Inilah anak pelakon Waris Jari Hantu..yang sedihnya...seliparku..hilang!


hehehe..tetiba terjumpa haiwan ni..apa lagi..snap..snap..n capture!


A week after that, aku telah mencuba nasib! hahaha..cuba nasib ape? bukan cuba nasib tapi cuba benda baru.. PLAY THE PARACHUTE! Payung Terjun! Sangat enjoyable! Inilah pengalaman yang aku rasa paling seronok sepanjang bercuti kali ni. Sebabnya bukan senang untuk mencuba permainan ini..hanya orang yang tidak takut pada ketinggian sahaja boleh lakukan. Diterbangkan dengan payung terjun dan di bawahnya permukaan laut. Sungguh teruja! So kalau korang mahu mencuba permainan ini  kunjunglah ke Batu Ferringhi Penang! 





Tempat yang aku sangat gemari pergi adalah pantai. suka bebenarlah relax on the beach! tempat yang nyaman..ditemani pemandangan yang indah. Kalau korang mahukan tempat yang dikatakan perkampungan nelayan boleh la pergi di mana2 pantai di kawasan Pantai Timur. 




di pantai ini pemandangannya sangatlah indah! kalau sape2 yang teringin jadi model anganan bolehla ke tempat ini!

Jangan lupa..kalau singgah di pantai..sekiranya korang ada terjumpa tempat yang menyediakan permainan Jet Ski, korang patut mencubanya.. dan baru aku tahu..tunggang motor xsama macam tunggang Jet Ski.. tau kenapa? sebabnya.... arrrggghhh korang cubalah sendiri!



seronok beb! korang patut try!

p/s : next trip..Jom Perhentian Island!!!







No comments: