Tuesday, February 15, 2011

13 : Siapa perempuan semalam?

Penah tak korang kena kacau dengan hantu? Semalam balik dari jumpa kawan aku sempat update blog sekejap... lepas je update blog, mcm biasa aku mesti akan cuci muka dan gosok gg sebelum tido. Nak jadikan cerita aku terlupa letak kat mana bateri yang aku beli 3 hari lepas. Nak tak nak aku terpaksalah keluar beli bateri sebab nak gosok gg. Bateri dah low sangat terpaksa la aku keluar pergi 7E.

2.30pagi 

Aku keluar time tu dalam kul 2.30pagi. Aku tahu kawasan area rumah aku ni macam "keras" sikit. Tapi aku jenis tak ambik kisah pun. Sebabnya aku jenis suka buat tak tahu je. Memang dalam kepala aku tak set pun pasal hantu-hantu. Tak rasa seram pun keluar semalam.

Tapi....
Masa aku otw balik umah..ada something yang aku nampak. Kat sebelah lorong yang nak masuk ke kawasan rumah aku tu ada tong sampah besar. Maksud aku kawasan tong sampah kampung. Yang menjadi keraguan pada aku..time aku nak belok masuk lorong tu aku nampak ada seseorang tolak kereta sorong nak buang sampah. Pelik...2.30am ada orang buang sampah? Yang bertambah peliknya perempuan, Aku tak kenal pun perempuan tu. Aku tgk dia dari belakang. Kenapa aku cakap perempuan...sebab dia memakai scarf (anak tudung).

Lepas je tengok perempuan tu aku tak rasa takot pun. Cuma pelik je. Ada ke perempuan buang sampah kul2.30am kat kawasan area umah aku. Dahla kawasan tu gelap. Jauh dari rumah orang.Pelik je aku rasa. Sampai je rumah..sambil-sambil  aku gosok gg baru aku terfikir. Tak logik la orang buang sampah time2 cam tu. Ni mesti bukan manusia ni. Sebab perempuan tu nampak pelik sangat walaupun aku tak tengok muka dia. Tapi tengok pada cara dia..macam pelik sangat. Huh! Lega aku rasa sebabnya time aku tengok dia tu, aku tak terlintas pun yang dia bukan manusia. Kalaulah time tu pikiran aku terpikir perempuan tu bukan manusia......sure la aku........
tak tahu nak buat apa....

Yang jadi tanda tanya sekarang... SIAPA PEREMPUAN ITU?manusia atau...?

3 comments:

najwaMazlan said...

kenapa tak tego.
kalau tego. mana tahu pontianak ke. bleh terus paku tengkuk dia boleh buat isteri.
cantik meletop! haha!

aQimie Ceplos said...

hahaah ! AKU RASE ni hantu spesis baru la bro . hantu makcik kete sorong, hee hee heee~

Abza Bazliey said...

najwa : hahahha..gila kot..try mlm ni la....

qimie : tula...adik aku pun ckp cmtu...