Tuesday, February 22, 2011

18 : Kecantikan Lelaki Dan Kegagahan Wanita

Satu ilmu baru aku baru mengetahuinya... sharing is caring :
Kecantikan Lelaki


Kecantikan seorang lelaki bukan kepada rupa fizikal tetapi pada murni rohani. Lelaki yang cantik,adalah:

1) Lelaki yang mampu mengalirkan airmata untuk ingatan.
2) Lelaki yang sedia menerima segala teguran.
3) Lelaki yang memberi madu, setelah menerima racun.
4) Lelaki yang tenang dan lapang dada.
5) Lelaki yang baik sangka.
6) Lelaki yang tak pernah putus asa.

Kecantikan lelaki berdiri di atas kemuliaan hati. Seluruh kecantikan yang ada pada Nabi Muhammad s.a.w adalah kecantikan yang sempurna seorang lelaki.

Kecantikan lelaki bukanlah terletak dan bergantung pada masker yang dipakainya.

Kegagahan Wanita
 Perempuan yang gagah,adalah :
1) Perempuan yang tahan menerima sebuah kehilangan.
2) Perempuan yang tidak takut pada kemiskinan.
3) Perempuan yang tabah menanggung kerinduan setelah ditinggalkan.
4) Perempuan yang tidak meminta-minta agar dipenuhi segala keinginan.

Kegagahan perempuan berdiri di atas teguh iman. Seluruh kegagahan yang ada pada Khadijah adalah kegagahan sempurna bagi seorang perempuan.

Kegagahan seorang wanita bukanlah terletak kepada pejal otot badan,tetapi pada kekuatan perasaan.


Kita pulak bagaimana??

8 comments:

nur aisya humaira said...

Assalam Abza..:)
awk org klate ke??:)
Aduhai, bila sye mampu jdi seperti Khadijah???Bau2 seperti Beliau pun syukur sgt2...:)

Schubert Serenade said...

kahkah!!good info!!
tp mbr u pkai masker tu sgt lawak ok pretty boy!!huwawa..pretty boy??eewww:p

Abza Bazliey said...

cik schubert : tu bukan mmbr i..tapi tu i..gigih tahu nak kuarkan entry ni g pakai masker....my cousin yg hadiahkan masker ni tuk i..katanya sesuai tuk lelaki..hahahahhahaah..gamatnya dah jadi mcm org minyak dah!
aah pretty boy kerana "Lelaki yang mampu mengalirkan airmata untuk ingatan" bermaksud bukan semua lelaki mempunyai sifat senang untuk mengalirkan air mata. That y cenderung kepada word "kecantikan"

cik aisya : Yup..kelantan tempat tanah tumpah darahku...
InsyaAllah...

Abza Bazliey said...

cik aisya : lupa nk jwb salam..
waalaikumussalam wbt

YANIE said...

hahahaha....rajin nye pakai masker!
btw setuju ngan info di atas....

i gagah x????

AiDa AzRyN said...

Fuyooo.. muscle! haha..XD

Abza Bazliey said...

puan yanie : penting ok jaga kecantikan wlpn muka xensem la mana...
u gagah?? hahhahahaha..dunno...
tny diri... =)

cik aida : hahahahahahah

IMANSHAH said...

i tak chanteek..haha