Tuesday, February 1, 2011

04 : Memandu kereta di Kota Bharu sangat memerlukan KESABARAN!

Saya sangatlah penat... 
Hari ini aku telah dipenati oleh traffic jam yang sangat dasat. Di mana?? Mana lagi Kota Bharu la.. Bila la nak siap flight over tu!! Macam s**l je..keter banyak... bandar kecik..jalan sempit!!! Jalan sikit break..jalan sikit break!!! stgh jam baru bape inci gerak!!! lebih kurang camtu la..errrrrrr!!!!

Pagi td aku turun rumah kul 9am..tempat yg nk dituju HBD. Biasanya 20 minutes dah sampai..gara-gara musim CNY kul 11.15am baru sampai HBD!!! bayangkan apa yg aku buat dlm kete tu! 

Melalak! 
Mencarut!
 mengUshar-ushar driver lain!!

dan yg penting berjaga2 elak pemandu yg pentingkan diri yang xde perasaan malu potong Que! Yelah orang beratur...ikut que..jgn bagi muka sgt kepada si driver is NOT PRUDENT!!!

kelaskan keadaan traffic di kota bharu!  daaasat!!


Ni lagi 1...Seriusla aku jadi malas nak kuar g bandar. Lumrah musim perayaan warga kelate di serata Malaysia akan balik ke kampung xkira la perayaan tu perayaan apapun. Yang paling tension ni kesesakan berlaku setiap hari...area Jambatan Sultan Yahya.Bila nak menyeberangi jambatan Sultan Yahya tu 3 lorong menjadi 1 lorong apabila masuk kepala jambatan!! mananya tak sesak!!! Bandar Kota Bharu dgn rumah aku xsampai 5 minutes pun tapi gara2 kesesakan yang dasat  ini 5 jam pun leh jadi!!!!
Sabar..Sabar..dan Saaaaabbbbar!... 

3 lorong akan menjadi 1 lorong..mana x sesak namanya!!!


p/s : baik korang naik basikal lagi cepat berbanding memandu kereta!


No comments: